De mogelijkheden van animaties …

… en de voordelen die jij eruit kunt halen!

logo animatie.gif

Animaties, je ziet ze steeds meer. En dat is niet voor niets! Want het ziet er niet alleen leuk uit, maar je kunt er als bedrijf ook veel voordeel uithalen. Wij vertellen je graag wat je allemaal kan met dit mooie communicatiemiddel. Wat voor animaties zijn er bijvoorbeeld? Animaties worden op veel verschillende manieren gebruikt. Om er maar enkele te noemen:

Een logo animatie
Een bewegende uitvoering van het logo zie je vaak aan het einde van een commercial of in de header van de homepage.

Een explanimation
Een explaniwat? Dit is een animatie waarin een product of dienst wordt uitgelegd.

Microanimatie
Een micoanimatie is een kleine bewegende GIF in bijvoorbeeld een nieuwsbrief of op een website.

Reclame 
Een geanimeerde commercial op TV of online is ook een mogelijkheid.

Wat zijn de voordelen van een animatie?
Je trekt de aandacht van een bezoeker en houdt deze vast
Beweging trekt de aandacht. Een animatie is dus een ideaal middel om het oog van een bezoeker te trekken. Dit kan ook een microanimatie zijn, die naast een button staat. Of bijvoorbeeld een geanimeerd beeld in de header van je website.  

Eindeloze mogelijkheden!
Het mooie aan een animatie is dat je niet gebonden bent aan een locatie of model. Dus je kunt alles laten zien wat je wilt. The sky is the limit! Het neemt dus verschillende obstakels weg die je met acteurs zo hebben op locatie. Zoals casting van de juiste persoon of slechte weersomstandigheden op de filmdag. 

Je kunt een product of dienst op een makkelijke manier uitleggen
Mensen vinden het vaak fijner om informatie via een video te krijgen, dan tekst. Dus wanneer je een ingewikkelde product of dienst hebt, is een explanimation een ideaal middel om dit uit te leggen. Een lange lap tekst schrikt bezoekers vaak af. Een korte, visuele demonstratie van je product of dienst is dan een stuk beter behapbaar!  

Hoger in Google ranking
Google houdt van variabele content. Dus niet alleen tekst, maar ook foto’s en video’s verhogen je ranking. Bovendien is YouTube na Google de grootste zoekmachine. Dus het is gunstig wanneer je bedrijf hier ook te vinden. Daarbij is Google de eigenaar van YouTube en beloont Google het gebruik van video’s.   

Je kunt iedere huisstijl perfect toepassen
Je kunt in een animatie jouw huisstijl doortrekken, door je huisstijlkleuren te gebruiken en lettertype. Door de soort illustraties die je gebruikt kun je je bedrijf meer karakter geven. 

Wil jij je website in beweging brengen? Windkracht 10 helpt je graag! 
Ben jij nu net zo enthousiast van animaties als wij? Windkracht 10 heeft de skills in huis om jou te helpen. Dus neem vooral contact op voor meer informatie! 

Vorige
Vorige

On board bij Bob

Volgende
Volgende

Kunstfotografie Tulpenroute